Sjukt!

Såg Michael Moores nya film "Sicko" igår. Fan va sjukt de är i Usa,där dom inte vårdar folk som inte har försäkring. En mamma kom in med hennes lilla dotter för hon hade hög feber och inget sjukhus tog emot henne för dom inte var försäkrade,de slutade med att lilla barnet dog pga av det. En gammal tant hade brytit några revben och nyckelbenet,fick ingen hjälp alls,dom bara släppte av henne på gatan. En annan person hade kapat av sej ring och pekfingret i en kap,de skulle kosta 120000 att sy fast pekfingret och 80000 för ringfingret. Ganska mycket pengar för en vanlig amerikan. Sen åkte dom bara över gränsen till Kanada och där får alla fri vård,kostar ingenting! Det var lika i frankrike och england,där hade alla fri vård,ingen betala nånting. Och Usa som ska vara de "land of the free"

Har ledig vecka nu,så himla skönt! Ska hjälpa micke i hans golfshop denna vecka i 3 dagar. Sen ska vi på hockey på kvällen Brynäs-Södertälje. Men veckans höjdpunkt är att min Anna kommer hem igen! Love u! Puss puss

Höst vinter

Hatar verkligen denna årstid...Mörkt,kallt o trött hela tiden....Men om man ska se nått positivt så vänder de i december o de blir ljusare igen,o de är ju bara om en månad :)


Simpsons nu :D

Badhuset

Att jobba eftermiddag och de är underhållsstopp är inte nån höjdare,men de är lättjänade pengar!  Åka till jobbet och inte göra nånting i stort sett. De är sandvik de. Igår samlades vi på folkets hus 2 i timmar för föreläsning om alkohol och motion. Efter de ska jag inte dricka nå mer :/  förstör GANSKA mycket i kroppen. Motion var de kul att lyssna om,hur bra de är och hur kroppen förändras mer o mer ju mer man tränar. En liten sporre för att fortsätta. Sen hade chefen hyrt konferens rummet i badhuset för möte i 3 timmar om hur  vi ska sköta maskinerna o så. Sen var de relaxen med mat och bad. Hur skönt som helst,bubbla o åkte ruschkana. Såg på när Jonny skulle göra volt från 3 ans trampolin,hamna fel o landa på magen....Mår dålig bara ja tänker på de,men de såg jävligt kul ut. Jag misslyckades med en volt åxå,men bara från ettan,men kändes de med :(

Även om jag tycker att de är tråkigt så är jag glad för din skull! Jag vet att de är de här du drömt om så jag kommer inte hindra dej. Kommer bli tomt här,men du kommer ju vara här sen åxå och jag hos dej! Puss

Börjar bli sugen på en ny tv jag....

RSS 2.0